Czy muszę zgłaszać prywatny rachunek do urzędu?
Jeśli zastanawiasz się, czy zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego jest konieczne, jeśli nie jesteś przedsiębiorcą, to nie musisz się martwić. Żadna ustawa nie wymaga tego od Ciebie. Sytuacja zmienia się dopiero, jeśli zdecydujesz się założyć działalność gospodarczą.
Jeśli jednak zdecydujesz się powiadomić urząd o swoim rachunku, to możesz zrobić to na kilka sposobów. Po pierwsze możesz wypełnić formularze ZAP-3 i NIP-7 w serwisie e-Urząd Skarbowy. Zmiana jest też możliwa w formularzu PIT-37, który wypełnisz w usłudze Twój e-PIT.
Jeśli zastanawiasz się, czemu warto to zrobić, odpowiedź jest prosta. Jeśli spodziewasz się zwrotu nadpłaconego do urzędu podatku, to warto poinformować odpowiednie instytucje o jego numerze. W ten sposób zwrot podatku przyjdzie do Ciebie szybciej i w wygodniejszej formie. Jeśli jednak zdecydujesz się tego nie robić, każdy zwrot będzie przychodzić do Ciebie przekazem pocztowym na podany przez Ciebie adres.
To nie jest najkorzystniejsze rozwiązanie, ponieważ koszt takiego przekazu wynosi obecnie 5,30 zł + 1% wartości zwrotu, a ta kwota jest pokrywana z Twojej nadpłaty.